Propunere - Retea metropolitana de tren la Brasov
Primaria Clujului pare hotarita sa realizeze o retea metropolitana de tren in municipiul si regiunea Cluj. In prezent Primaria discuta cu CFR Infrastructura cum sa realizeze parteneriatul pentru a fi folosite caile ferate existente. Proiectul intereseaza pentru ca ar reprezenta o solutie pentru fluidizarea traficului auto in municipiul Cluj-Napoca si zona Metropolitana si pentru cresterea confortului si sigurantei in mobilitatea cetatenilor. Conceptul proiectului a aparut de citiva ani si a fost sprijinit prin lobby de mai multe persoane si entitati clujene, pina cind Primaria Clujului a fost convinsa de eficacitatea lui. ( vezi: http://transylvaniaevolution.ro/trenul-metropolitan-cluj/)
Brasovul si marea majoritate a localitatilor din zona metropolitana beneficiaza de o retea de cale ferata extistenta, cu statii aferente. Cristian, Rasnov, Zarnesti, Ghimbav, Codlea, Dumbravita, Bod, Feldioara, Harman, Teliu sint exemple de localitati legate prin cale ferata de Brasov. Ar mai putea fi construite cai ferate catre Sacele-Tarlungeni, Bran si viitorul Aeroprt de la Ghimbav. Poate parea de domeniul SF-ului dar ar putea fi construita o cale ferata chiar si pina in Poiana Brasov. Statia finala ar putea fi amplasata linga parcarea multietajata din Poiana Mica. Astfel, turistii ar ajunge in Poiana dupa un schimb de tren in Gara CFR Brasov. Linia de autobuz care face legatura dintre parcarea multietajata si telegondola ar capata astfel mai multa utilitate. In lume exista linii de cale ferata care urca pina la 3000-4000 de metri altitudine (in China exista statie de tren chiar la 5068 de metri). Diferenta de nivel intre Brasov si Poiana este de circa 400 de metri, pe traseul propus pe harta prin linia verde.
Branul si Prejmerul ar putea fi mai la indemina turistilor, mai ales a celor din strainatate, daca ar exista cai ferate care sa le lege de Brasov. Pentru a se ajunge usor cu trenul la Cetatea Feldioarei, ar trebui doar amenajata o statie la citeva sute de metri de monumentul istoric, linga calea ferata deja existenta.
Poate in primul rind, reteaua metropolitana de tren ar trebui sa fie utila brasovenilor si locuitorilor din vecinatatea capitalei de judet. Prin infiintarea de noi statii in Brasov, ar putea creste mobilitatea catre unele centre comerciale ale municipiului. Poate ca ar putea fi integrata o linie catre Sanpetru, pentru a-i ajuta pe locuitorii din noile ansambluri rezidentiale sa ajunga mai usor in oras. Gara CFR ar putea avea un rol mai important pentru RAT, care ar putea prelua de aici mult mai multi calatori. Propunerile de trasee si statii incluse in harta de mai jos sint doar sugestii neanalizate profund si pot fi, sau nu, luate in seama.
Primarul Clujului a luat initial în ris subiectului trenului urban, propus de un arhitect, dar apoi a devenit suporterul ideii. Emil Boc a crezut la inceput ca CFR Infrastrucura nu va fi de acord sa-si ofere caile ferate pentru initierea unui parteneriat, insa s-a inselat. Poate ca si Brasovul ar trebui sa analizeze mai bine ideea trenului urban.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu