Avion Lockheed al companiei LARES. Foto credit: ETH-Bibliothek Zürich |
Rezultatele acestei linii (Bucureşti-Turda) întrecând cu mult aşteptările au determinat Direcţia Aeronauticii Comerciale şi Societatea Lares să o dubleze de la 19 mai cu o nouă linie (nr. 2117) până la Sibiu şi de aici să o prelungească până la Arad. Zborurile se efectuau tot zilnic, cu excepţia duminicilor, după următorul program: Bucureşti (la ora 7,30 plecarea), Braşov (sosirea 8; plecarea 8, 10), Sibiu (8,35; 8,45), Arad (9,45), iar de la Arad (16), Sibiu ( 17; 17, 10), Braşov ( 17,35; 17,45), Bucureşti ( 18,15). Aşadar, prin cele două curse, se putea ajunge de la Braşov la Bucureşti, Sibiu, Arad sau Turda atât dimineaţa, cât şi după-amiaza.
Din 5 mai 1941 se inaugurează o legătură aeriană între Bucureşti şi Berlin 17, cu escale la Arad, Budapesta, Viena şi Praga. Faptul este foarte important pentru călătorii care plecau din Braşov, pentru că ei puteau ajunge la Budapesta, Viena, Praga, Berlin doar schimbând avionul la Arad. Legătura din Arad spre Berlin era rapidă, după numai 55 de minute, iar în situaţia în care se venea de la Berlin, Praga, Viena sau Budapesta, escala pe aeroportul arădean se scurta la doar 35 de minute.
La Braşov pasagerii erau transportaţi gratuit la aeroport cu autobuzele LARES, acestea plecând spre Ghimbav din faţa hotelului Corona, cu 45 de minute înainte de decolarea avionului. Aeroportul aflat la Ghimbav avea un număr de telefon, iar locurile puteau fi reţinute de la agenţii cu două sau trei zile înaintea călătoriei.
Textul de mai sus este preluat, in fragmente, din articolul publicat de istoricul Daniel Nazare in revista Tara Barsei, nr.3 (pag.119), serie noua, din anul 2004. Pentru a citi intregul articol faceti CLIC AICI .
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu