Se face cautarea...
7 septembrie 2014
duminică, septembrie 07, 2014

Clubul Economic German ii indeamna pe tineri sa aleaga companiile High Tech brasovene



Logo-ul "Made in Brasov"
Dupa regresul din anii '90, industria brasoveana incepe sa renasca. In ultimii ani, in zona Brasovului s-au construit fabrici care produc, in special, piese pentru industria auto si aeronautica. Majoritatea companiilor sint cu capital nemtesc iar produsele lor se indreapta, in mare parte, catre uzine germane. Aproape fiecare autoturism, inclusiv de lux, care iese de pe portile fabricilor germane contine cel putin o piesa sau o componenta produsa la Brasov. Desi anul trecut Germania a avut investitii directe de 551 milioane euro in judetul Brasov (situindu-se pe locul 1, inaintea Ciprului cu 106 mil. euro si Frantei cu 57 mil. euro), nemtii isi doresc sa investeasca in continuare, si nu numai in unitati de productie ci si in formarea profesionala a oamenilor din zona, pe care ii doresc sa-i aiba ca angajati.

Clubul Economic German din Brasov incearca de o perioada de timp sa creeze conditii de pregatire profesionala tehnica pentru tineri. Un exemplu este Scoala Profesionala Kronstadt realizata dupa modelul german care pune accentul mai mult pe invatarea practica a unei meserii. Absolventii acestei scoli pot lucra intr-una din companiile partenere care sustin activitatea institutiei de invatamint. Clubul Economic German are o strinsa colaborare si cu Universitatea Transilvania, tot in sensul pregatirii si atragerii de personal specializat catre companiile High Tech din Brasov.

Cu toate acestea, reprezentantii Clubului au constatat ca liceenii nu cunosc oportunitatile de cariera din Brasov si ca acestia prefera inca joburile necalificate din strainatate. Mesajul reprezentantilor industriei brasoveane este ca tinerii brasoveni pot aspira la locuri de munca la standarde occidentale chiar la ei acasa!

Asa s-a nascut campania "Made in Brasov", initiata de Clubul Economic German si sustinuta de companii, autoritati locale si chiar de Ambasada Germaniei la Bucuresti. Prin acest demers se doreste informarea tinerilor despre oportunitatile lor de cariera profesionala dar si atragerea de alti investitori in domeniul High Tech. Chiar si turistii sint vizati in acest proiect carora li se va demonstra ca Brasovul nu este doar un oras turistic, istoric si cultural, ci si o puternica cetate tehnologica.

"Made in Brasov" nu va fi doar un brand (care are deja si un logo) ci si numele unui Targ care se va desfasura periodic la Brasov. Prima editie are loc in aceste zile pe Terenul de Sport al Colegiului National Andrei Saguna, intre 4 si 7 septembrie. Firme precum Continental Powertrain, Draxlmaier Group, Premium Aerotec, Eurocopter, Caditec, Hutchinson sau Stabilus ii astepata pe tineri sa le arate ce produse realizeaza si sa discute despre oportunitati de cariera.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Back to top!